Страната ни наистина има много голям капацитет за рециклиране. Нейните
мощности в тази сфера все още не могат да се захранят на сто процента.
Основният източник за рециклиране, това са автомобилите за скрап, които се
предават от техните собственици, решили да вземат някой лев за возилото,
което вече не им е в употреба.
Ако се замислите, до преди няколко години, паркингите и улиците бяха пълни с
коли, които просто стоят и заемат място. Модели останали от соц режима, които
вече не са годни за употреба, които вече не са в движение, защото не могат да
бъдат поправени, защото са претърпели някаква катастрофа или по някаква
друга причина, но резултатът е, че те не могат повече да бъдат ползвани. Хората
постепенно се ориентираха, че е наистина най-добре да дадат своя автомобил за
скрап.
Първоначално някои от тях бяха подтикнати от общините. Преди няколко
години се поде инициатива на общините на големите градове, да бъдат
разчистени улиците от автомобили, които заемат място, и най-лошото, че
са предпоставки за нарушения и инциденти. Така постепенно тротоарите и
паркингите пред блоковете се изчистиха от такива потрошени коли, тъй като
собствениците им предпочетоха да дадат тези автомобили за скрап.
По улиците вече почти не може да се видят такива автомобили, изоставени
на произвола на съдбата. Техните собственици са решили да вземат по някой
лев за старото и неизползвано возило, като се свършат с фирма за изкупуване
на коли за скрап. Ръждясали и неизползвани коли по улиците вече са
почти единични случаи. Хората вече знаят как да постъпват, и какви мерки
да предприемат. Ако случайно има такава кола, то общинските служители се
ограничават да дадат само предписание за премахването й. След това самият
собственик бързо дава тази кола за скрап, защото иска да избегне излишни
главоболия и разправии. Така улиците са по-чисти, а собственика получава
сума, която му се заплаща за рециклираната кола.